استرس همه گیر چگونه بر علائم دوره شما تأثیر می گذارد – و بهترین راه برای درمان آنها استرس همه گیری چگونه بر علائم دوره شما تأثیر می گذارد – و بهترین روش برای درمان آنها

پریود بودن در مواقع عادی به اندازه کافی رنج آور است ، چه رسد به آنکه در یک بیماری همه گیر جهانی رخ دهید که استرس ، اضطراب و شرایط قفل شدن چرخه های قریب الوقوع هستند و علائم را تشدید می کنند. شری راس ، MD ، OB / GYN می گوید: “بیماری همه گیر COVID در چرخه های قاعدگی زنان ویرانی ایجاد کرده و تعادل طبیعی هورمونی را مختل کرده و دوره های تأخیری ، نامنظم و سنگین ایجاد کرده است.” “وقتی این سیم کشی هورمونی به طور قابل توجهی مختل شود ، تعادل به هم می خورد و بدن ما از همگام سازی خارج می شود.” واقعیت این است: دوره ها نشانه سلامت كلی است ، به این معنی كه نظارت و مدیریت علائم قاعدگی نوعی ضرورت مراقبت از خود است. جسیکا شفرد ob-gyn مستقر در دالاس می گوید: “مراقبت از خود همچنین می تواند به معنای تمرکز بر سلامت قاعدگی و یافتن راه هایی برای ایجاد استرس کمتر در چرخه های شما باشد.” در اینجا ، تجزیه و تحلیل چگونگی تأثیر همه گیر و قفل COVID-19 بر چرخه پریود شما و آنچه می توانید برای درمان علائم انجام دهید ، است.

به چرخه قاعدگی خود توجه کنید

چرخه قاعدگی ، مجموعه ماهانه تغییراتی است که بدن در تخمدان ها و پوشش رحم (آندومتر) انجام می دهد تا آمادگی لازم برای بارداری داشته باشد. هنگام قاعدگی ، بدن شما تجمع ماهانه بافتی را که دیگر نیازی به آن نیست ، دور می اندازد. راس می گوید: “علائم معمولی قبل از پریود می تواند از نفخ ، حساسیت به پستان ، احتباس آب ، خستگی ، اسهال و تحریک پذیری تا علائم کامل PMS باشد.” علائم سندرم قبل از قاعدگی (که به آن PMS نیز گفته می شود) 1 تا 2 هفته قبل از قاعدگی شما شروع می شود و اختلال بسیار بیشتری دارد. وی اضافه می کند: “بیشتر علائم PMS ، که ناشی از تغییرات هورمونی چرخه ای طبیعی است ، شامل نفخ ، افزایش وزن ، گرفتگی قاعدگی ، سردرد ، طلسم گریه ، افسردگی ، نوسانات خلقی ، اضطراب ، تحریک پذیری و خستگی است که با شروع پریود به سرعت از بین می روند.” . به گفته راس ، استرس روانشناختی و عاطفی ناشی از بیماری همه گیر COVID-19 باعث افزایش افسردگی ، اضطراب ، تغییرات خلقی ، تحریک پذیری و طلسم های گریه شده است و این علائم همپوشانی PMS را بدتر می کند. چوپان می گوید: از آنجا که استرس با بخشی از مغز که هورمون ها را کنترل می کند تداخل می کند ، می تواند سطح هورمون را از بین ببرد و باعث تغییراتی در چرخه قاعدگی شما شود مانند “فرکانس ، جریان و طول”. شناخت تغییرات اولین قدم برای رفع علائم دوره است که باعث درد و ناراحتی شما می شود. همانطور که راس می گوید ، “دوره های ما فشارسنج کاملی برای شرایط روحی و جسمی ما هستند.”

استرس و چگونگی تأثیر آن بر چرخه قاعدگی را کنترل کنید

راس توضیح می دهد که “قرار ملاقات از راه دور بهداشت یا مراجعه به یک مراقبت بهداشتی” توضیح می دهد: “صحبت با بیماران و درک میزان استرس آنها اولین قدم در شناسایی چگونگی استرس ممکن است با چرخه قاعدگی طبیعی آنها ، علائم PMS و سلامت کلی باروری تداخل کند. اگر علائمی مانند اضطراب ، افسردگی یا تحریک پذیری پس از شروع قاعدگی ادامه یابد ، به پزشک مراجعه کنید. “هرگز از مراجعه به ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی خود برای انتخاب گزینه های پشتیبانی و درمان نترسید – به خصوص در همه گیر COVID ، شما باید بهترین سلامتی خود باشید. مدافع مراقبت ، “راس می گوید. برای کمک به بیماران خود در پیمودن دوره های قاعدگی ، چوپان به آنها توصیه می کند از یک قاعده قاعدگی استفاده کنند ، مواردی مانند درد و ولع مصرف را ردیابی کنند.” سیاهههای مربوط به قاعدگی برای کمک به پیگیری تغییرات مهم هستند و همچنین برای گفتگو با شما دکتر در مورد تغییرات ، “می گوید Shepherd. شما می توانید به صورت دستی با یک دفترچه یادداشت یادداشت کنید ، یا از یکی از بسیاری از برنامه های ردیابی دوره مانند Clue ، Flo یا Period Tracker استفاده کنید ، داده های خود را

هیدراته بمانید و از غذاهای ضد التهاب استفاده کنید

راس می گوید: “تغییراتی در سبک زندگی ساده وجود دارد که به شما اجازه می دهد تا سالم بمانید و سالم ترین فرد خود شوید ، ذهن ، بدن و دوره خود را تحت کنترل نگه دارید.” سه ستون سالم ماندن همیشه ، خصوصاً در طی یک دوره ، هیدراته ماندن ، غذا خوردن ذهن و خواب کافی است. به همین منظور ، راس توصیه می کند تا حد ممکن ، حداقل 8 تا 10 12 اونس آب بنوشید. لیوان آب و خوردن غذاهای پایه آب (مانند انواع توت ها ، کرفس و خیار) برای به حداقل رساندن احتباس آب و نفخ شکم. علاوه بر این ، مشخص شده است که نوشیدن آب گرم یا گرم باعث شل شدن عضلات رحم می شود ، بنابراین راس توصیه می کند که مقوی های گرم مانند زنجبیل و چای سبز را آرام کنید.

از نظر رژیم غذایی ، از غذاهایی که “علل کلاسیک نفخ” هستند از جمله لوبیا ، کلم بروکلی ، کلم بروکسل ، کلم ، گل کلم و غذاهای حاوی سدیم زیاد خودداری کنید. در عوض ، از میوه ها و سبزیجات تازه ، پروتئین های بدون چربی و کربوهیدرات های پیچیده مانند غلات کامل و برنج قهوه ای استفاده کنید تا از نفخ شکم جلوگیری کنید. داروهای مدر مدر – فکر کنید: کرفس ، خیار ، هندوانه ، گوجه فرنگی ، مارچوبه ، آب لیمو و سیر – می توانند به کاهش نفخ و تورم کمک کنند. با همان روحیه ، از سازوکارهای تسکین دهنده ناسالم خودداری کنید. راس می گوید: “پرخوری غذاها ، نوشیدن الکل ، کشیدن علف های هرز و سیگار در تلاش برای منظم نگه داشتن چرخه قاعدگی و متعادل نگه داشتن هورمون ها ناسالم است.”

یک پد گرمایش و / یا مکمل ها به مخلوط اضافه کنید

شفرد برای بیماران مبتلا به درد پریود ، استراحت با پد گرم کننده برقی را توصیه می کند ، که باعث تقویت گردش خون و تسکین التهاب می شود تا گرفتگی های قاعدگی را تسکین دهد. یکی دیگر از ابزارهای مفید برای تنش عضلانی ، به ویژه سردرد ، منیزیم است که به نظر می رسد در رابطه با B6 در کاهش علائم PMS مفید است. راس با اشاره به پشتیبانی مطالعه پزشکی ، پروبیوتیک ها ، گیاه شاه توت ، ژل رویال ، عصاره گل شور و کلسیم را نیز به عنوان سایر راه های مفید برای درمان برخی از علائم رایج PMS توصیه می کند.

فعال بمانید و ذهن خود را شارژ کنید

راس برای کمک به کاهش نفخ و کمک به احتباس آب ، ورزش منظم را 4-6 بار در هفته و حداقل به مدت 30 دقیقه توصیه می کند – به خصوص در حین قرنطینه که تحرک و حرکت بدن سخت تر است. یوگا یکی از محبوب ترین اشکال ورزشی برای تسکین دوره است ، زیرا ژل های معروف مانند ژست کودک ، سگ رو به پایین و ژست شتر برای تسکین گرفتگی عضلات شناخته شده است. راس و چوپان هم عقیده اند که تمرین ذهن آگاهی یکی دیگر از ابزارهای مهم مراقبت از دوره است. از مدیتیشن تا نفس کشیدن ، فعالیت های ذهن آگاهی می توانند به کاهش درد ، خستگی و استرس کمک کنند.

تصویر محصول

عشق سلامتی خداحافظ ، خداحافظ باد

تصویر محصول

میدول تسکین دهنده درد کامل قاعدگی

تصویر محصول
تصویر محصول

کپسول پروبیوتیک هضم کننده روزانه Culturelle

تصویر محصول

پروبیوتیک های باغ زندگی برای مراقبت از واژن

تصویر محصول
تصویر محصول

کلسیم سیترات منیزیم کلسیم با ویتامین D3

تصویر محصول
تصویر محصول

پد الکتریکی Pure Enrichment PureRelief XL

تصویر محصول

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>