روانشناسی نظافت منزل: چگونه مرتب سازی و تزئینات می تواند منجر به خوشبختی شود

قبل از همه گیری ، تصور اینکه ما به همان اندازه که اکنون در خانه های خود می گذرانیم تصور می شود دشوار است. فضاهای حداکثر مجاز ما باید به عنوان دفاتر ، مدارس از راه دور ، سالن های ورزشی و کافه های تمام روز (نه همیشه از نوع شیک) عمل کنند. اگر این دیوارها می توانستند صحبت کنند ، آنها داستانهایی از همبستگی بلکه خستگی ، ناامیدی و فرسودگی را نیز تعریف می کردند.

در اوایل قرن 20 ، کارل یونگ ، نظریه پرداز و روانپزشک سوئیسی پیشنهاد کرد که خانه دارای نمادی قدرتمند است – و از نظر روانشناختی دارای اهمیت است. وی استدلال کرد که خانه های ما بیش از پناه گرفتن از خارج ، بازتابی از خود و هویت ما هستند. بنابراین چگونگی ساخت این فضا ارتباط تنگاتنگی با روایت درونی و وضعیت ذهنی ما دارد. مجموعه بزرگی از تحقیقات مدرن از این ایده پشتیبانی می کند ، بنیان روانشناسی محیطی را می گذارد یا مطالعه می کند که چگونه محیط ساخته شده بر روحیه و رفتار ما تأثیر می گذارد. جای تعجب است که همه چیز ، از نحوه چیدمان مبل خود تا میزان فیلترهای نور خورشید در اتاق های شما می تواند در سلامت عاطفی و جسمی شما تأثیر بگذارد ، خواه از این موضوع آگاه باشید یا نه.

لیندسی تی گراهام ، دکترای تخصصی تحقیق در مرکز محیط ساخته شده در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی ، کالیفرنیا ، می گوید: “خانه های ما می توانند ابزار فوق العاده مهمی برای شکل دادن به تجربیات روزمره ما باشند.” “چگونه می توان آنها را مرتب ، تزئین و مبله کرد تا بتواند احساسات مختلفی را برانگیزد ،” و او اضافه می کند ، “به عنوان نوعی تنظیم عاطفی عمل می کند.” گرینویچ ، کیت گلفاند ، دکوراتور داخلی مستقر در CT ، پتانسیل بهبودی فضاهای عمومی و خصوصی را بررسی کرده و دریافته است که دنیای داخلی ما واقعاً می تواند “به بهبود و بهبودی کمک کند و برای حمایت از سلامتی و رشد شخصی کار کند.” تزئین درمانی را برای قرن بیست و یکم در نظر بگیرید. در اینجا ، هفت راه حل تحقیقاتی برای تقویت سلامتی و خوشبختی شما و تبدیل خانه شما به یک پناهگاه ترمیم کننده برای شما – و کسانی که کاناپه (و لباسشویی) را با آنها مشترک هستید.

اندازه اطراف خود را برطرف کنید و آنچه خراب است را برطرف کنید

ابتدا صادقانه ارزیابی کنید که در مورد فضای خود چه چیزی دوست دارید و چه چیزی را دوست ندارید. برای مقابله با مناطق مشکل ، برنامه ای خاص و عملی تهیه کنید که می تواند سلامت عقل شما را نجات دهد. در یک مطالعه مشهور ، محققان دانشگاه کالیفرنیا – لس آنجلس از خانواده های کارگر خواستند از تورهای خود راهنما در خانه هایشان فیلم بگیرند. شرکت کنندگانی که به چیزهایی نیاز داشتند که باید اصلاح شوند – مانند پروژه های ناتمام ، تعمیرات یا مناطق بی نظم – در پایان روز بهبود ضعیف تری از کورتیزول ، هورمون استرس بدن داشتند ، در مقایسه با افرادی که خانه های خود را استراحت و آرامش بخش توصیف می کنند. داربی ساکسبی ، دکترای تحقیق ، می گوید ، جالب است که این یافته در مورد مردان مورد مطالعه صدق نمی کند ، فقط زنانی که در طول تاریخ “اجتماعی شده اند تا احساس مسئولیت بیشتری نسبت به نگهداری از خانه حتی در یک رابطه مشترک داشته باشند”. نویسنده اصلی و مدیر مرکز Dornsife برای خانواده در حال تغییر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی. ساکسبی توضیح می دهد ، هنگامی که کارهای خانه و پیشرفت ها بهم می پیوندد ، محل زندگی شما به جای پناهگاهی از دنیای خارج ، منبع مطالبات است. اگر برای پروژه های مشکوک نیاز به استخدام یک حرفه ای دارید ، این کار را انجام دهید: اگر استرس روحی را از بین ببرد ، این پول به خوبی خرج شده است.

تصویر ممکن است حاوی: متن ، کارت ویزیت ، کاغذ و دفتر خاطرات باشد

برنامه ریز CGD London Getting Stuff Done

تصویر ممکن است حاوی: ابزار باشد

کیت ابزار خانگی 125 قطعه WORKPRO

تصویر ممکن است حاوی: متن ، کارت ویزیت و کاغذ باشد

خلا rob ربات iRobot Roomba 675

با شرایط خود ، درهم و برهمی را کنترل کنید

ظروف سرباز یا مسافر می تواند واقعاً خوب ، روان شما را خراب کند. چرا؟ ساکسبی می گوید ، دیدن انبوهی از مواد در همه جا مغز شما را بیش از حد تحریک می کند و باعث می شود بیشتر کار کند و منابع شما را تخلیه کند. “درهم و برهمی یک نشانه بصری آزار دهنده از همه کارهایی است که شما باید انجام دهید ، که از سیستم پاسخ دادن به استرس شما مالیات می گیرد.” برای کنترل سر و صدا کردن ، به سرعت در لحظه با وسایل برخورد کنید – کتها را ببندید ، وسایل مدرسه را نگه دارید یا لباسهای خود را ببندید ، لباس ها را در کشوها قرار دهید – به جای اینکه اجازه دهید همه چیز تا آخر روز (یا هفته ، ماه …) جمع شود. ساکسبی می گوید ، مخفی کردن بصری درهم و برهمی که نمی تواند به طور کامل از بین برود ، هیچ مشکلی ندارد. مقالات کار را در یک کابینت پر کردن شیک ذخیره کنید یا از یک صفحه شیک و روکش دار برای مخفی کردن گوشه دفتر استفاده کنید ، بنابراین به فکر انبوهی از هزینه ها هنگام شام یا قبل از خواب نیستید.

تصویر ممکن است حاوی: مبلمان ، کشو و کابینت باشد

کابینت پرونده 3 کشوی Poppin Stow

صفحه نمایش اما در رنگ آبی سوکی Chinois

سازمان میز تحریر Tjena به رنگ سفید

تزئین با قصد

مدتهاست که رنگ درمانی (یا کروموتراپی) به عنوان نوعی درمان جامع و متمرکز بر چگونگی تأثیر طیف نور و رنگ بر خلق و خو و سلامت جسمی انجام می شود. مسلماً ، این علم دقیق نیست زیرا برداشت از رنگ اغلب تحت تأثیر تجربیات گذشته و منابع فرهنگی است. اما ، به طور کلی ، قرمز و نارنجی بیشترین طول موج را دارند که برای تنظیم و تحریک بدن به چشم نیاز دارد. از طرف دیگر ، آبی ها و سبزها به تنظیم بسیار کمی احتیاج دارند و آرامش بیشتری دارند (مشخص شده است که رنگ آبی ، فشار خون را پایین می آورد). گراهام می گوید ، شما می توانید انرژی موجود در خانه خود را “سطح بندی” کنید ، اما به خاطر داشته باشید که همه افراد رنگ های مختلف را تسکین دهنده می دانند ، و خاطرنشان می کند که فضاهای راحتی اغلب بازسازی گذشته ما هستند. ممکن است ناخودآگاه به سمت رنگ هایی کشیده شوید که مکان های موردعلاقه شما را یادآوری می کند – مانند رنگ پاستیل در روتختی بهترین دوست شما. توجه کنید و این جزئیات را برای الهام بخشیدن به ظرافت در فضای خود قرار دهید.

برای تشویق به معاشرت و پیوند دادن مبلمان ترتیب دهید

قابل توجه است که چگونه می توانیم در مکانهای مشترک با دیگران زندگی کنیم اما در واقع اینقدر صحبت نکنیم و ارتباط برقرار نکنیم. شاید همه از یک دیگر بیمار باشند (وقت کافی برای خانواده!) اما چیدمان فضای شما همچنین می تواند افراد را به هم هدایت کند یا از هم دور شود. محققان اشاره دارند که چگونه صندلی های ایوان “بیان احساسی” (که به آن چیت چت گفته می شود) و داخل آن مبلمان مدولار را می توان دوباره مرتب کرد – به شکل L یا پیکربندی نمای مجلسی ، که در آن دو نفر رو در روی هم قرار می گیرند ، تسهیل می کنند. گلفاند ، كه مبل های مقطعی قابل تعویض توسط Living Divani را توصیه می كند ، می گوید: با پشتی های شخصی خود – از گفتگو دعوت كنید. یا صندلی تأیید کننده بدن Yogibo را در نظر بگیرید ، که در هر کجا که مردم تمایل به جمع شدن در خانه دارند ، پایین آمدن و جمع شدن آن را آسان می کند.

مبل راحتی تخت خواب مخمل سبز آلتانا

تصویر ممکن است شامل: مبلمان ، صندلی ، صندلی و نیمکت باشد

آن را بالا یا پایین روشن کنید

گلفاند می گوید ، روشنایی قابل تنظیم برای خانه ای شاد “ضروری” است. استفاده از اشعه های طبیعی بسیار خوب است ، اما می توانید در این کار زیاده روی کنید – تحقیقات نشان می دهد اتاق هایی با نور خورشید بیش از حد برای کارمندان اداری (که اکنون احتمالاً WFH هستند) استرس آور هستند. در عوض ، سایه های خورشیدی یا پرده های کتانی هوا را انتخاب کنید – گزینه های شیک و مدرنی که نور را روشن می کنند ، اما میزان تابش خیره کننده را کاهش می دهند – و لامپ های کف با بازوهایی که می توانند برای چرخش 360 درجه و کم نور شدن ، منعکس کننده تنظیمات نور شما باشند. لامپ نیز مهم است – اما نه تنها توان مصرفی ، می گوید سارا بارنارد ، طراح معتبر WELL و LEED مستقر در سانتا مونیکا ، متخصص در محیط هایی که از رفاه حمایت می کنند. او می گوید: “به کلوین هایی که روی جعبه چاپ شده اند نگاه کنید و دمای رنگ را در مقیاس 1000 تا 10000 اندازه بگیرید.” یک لامپ با 2700 کلوین یک محیط دنج و دلباز ایجاد می کند (برای آشپزخانه ، اتاق نشیمن و اتاق خواب عالی است) در حالی که 5000 کلوین از نور روز تقلید می کند (و برای مثال برای لامپ های مناسب بهترین است).

تصویر ممکن است حاوی: مبلمان و صندلی باشد
تصویر ممکن است حاوی: Lamp و Lampshade باشد

چراغ کف Aerin Charlton

کیت استارت لامپ هوشمند و رنگ آمیزی Philips Hue

با موکت سخاوتمند باشید

کف های چوب سخت ممکن است مورد توجه زیبایی شناسی مینیمالیستی شما قرار بگیرند ، اما علم ترجیح می دهد سطوح نرم افزاری باشد. در یک مطالعه کوچک ، محققان در ژاپن امواج مغزی افراد را اندازه گیری کردند و دریافتند کسانی که روی فرش در مقابل چوب راه می روند امواج آلفای آرام بیشتری را تجربه می کنند ، که نشان می دهد فرش ممکن است استرس را کاهش دهد. دلیل دیگر برای زیرپوش رفتن: فرش ها سر و صدا را جذب می کنند ، که می تواند صوتی هر داخلی را از بین ببرد. گراهام در تحقیقی که قرار است به زودی منتشر شود ، دریافت که در محیطی در فضای باز ، افرادی که خود را برون گرا معرفی می کنند بیشتر تحت تأثیر سر و صدا تحریک می شوند و حواسشان را پرت می کنند – تا حدی که “برای بهره وری مضر” است – در مقایسه با افراد درونگرا او می گوید که از سر و صدا اذیت می شوند اما می توانند آن را تنظیم کنند. نیازی نیست که در خانه دیوار به دیوار بروید ، اما گلفاند دریافت که مردم اغلب به اندازه کافی بزرگ فکر نمی کنند. “بیشتر کف شما باید توسط فرش پوشانده شود ، مبلمان شما باید کاملاً روی آن باشد و در یک اتاق خواب باید تا میز کنار تخت شما امتداد داشته باشد تا هنگام برخاستن ، پاها به یک سطح نرم برخورد کنند.” در مورد بافت ها ، گلفاند برای راحتی بیشتر ، پشم طبیعی یا مخلوطی از جوت و شنیل را ترجیح می دهد.

تصویر ممکن است حاوی: فرش باشد

نمک های سرد پیک نیک فرش توخالی

فرش شاه ماهی جوته شنیل

هدفون حذف کننده نویز Bose 700

Yogasleep Dohm Connect دستگاه صدای کنترل شده با برنامه

Great Greater Indoors را ایجاد کنید

حمام کردن در جنگل – یا روش مراقبه بودن در محاصره شدن توسط درختان – تقویت کننده سلامتی اثبات شده ای است. به طور خاص ، تنفس در فیتونسیدها ، یا روغن های معطر آزاد شده توسط درختان ، می تواند به ایمنی کمک کند و اضطراب را کاهش دهد ، از جمله نتایج مثبت دیگر. با آوردن طبیعت به داخل می توانید از مزایای آن نیز بهره مند شوید: لوله هایی با رایحه های جنگلی ، مبلمان و دکوراسیون را با جنگل های نجات یافته یا با مسئولیت پذیری عالی تهیه کنید و به دنبال کارهای هنری گیاه شناسی یا خاکی بروید – شواهد علمی نشان می دهد که صرف تماشای صحنه های طبیعت می تواند استرس را کاهش دهد . بارنارد ، به نوبه خود ، خط کاغذ دیواری و مبلمان Kale Tree خود را با الهام از گیاهان و جانوران طراحی کرد. و گیاهان گلدانی از انواع مختلف – از Monstera deliciosas گرفته تا نخل های سالن – در بسیاری از سطوح درمانی هستند.

من بیرون جنگل هستم که در یک بطری غسل می کنم

تصویر ممکن است شامل: هنر ، نقاشی ، گرافیک ، طرح گل ، الگو ، گیاه ، گل و شکوفه باشد

کاغذ دیواری ابوتیلون در طلوع گرد و غبار

سبد Kosuga Shikainami

204 دلار

فروشگاه عمومی لاک پشت

اشتراک گیاه کلاسیک Sill

تکامل و نقص کامل را مجاز کنید

در پایان ، آنقدر با اینستاگرام یا نیاز به زیبا و بی عیب و نقص بودن هر اتاق روبرو نشوید که یک واقعیت ساده را فراموش کنید: یک خانه ترمیمی و ترمیم شده با احساسی که در آن دارید احساس می شود ساکسبی می گوید شما در داخل آن زندگی می کنید. همچنین ، گراهام اضافه می کند ، فضاها باید همراه با ساکنان تکامل یابند. دکوراسیون ، چیدمان یا ترتیباتی که اکنون دارید ممکن است در عرض چند سال مناسب شما نباشد ، بنابراین ارزیابی مجدد محیط اطراف و ایجاد هر چند وقت یک بار سالم است. هیچ چیز لازم نیست که برای همیشه یا دائمی باشد ، که می تواند وزن تصمیم گیری را از دوش شما بردارد و به معنای واقعی و معنایی ، فضا برای شما ایجاد کند.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>