ما باید در مورد بهداشت روان مادران صحبت کنیم

زنان همچنین می توانند دچار اختلال وسواس فکری عملی پس از زایمان و روان پریشی پس از زایمان شوند. Clara Aatoft ، خالق محتوای مستقر در کپنهاگ ، ماه ها پس از تبدیل شدن به یک مادر جدید مبتلا به افسردگی شدید پس از زایمان و روان پریشی شد. “سه ماه اول ، من اصلاً نخوابیدم. من دائماً از نیازهای دخترم مطلع بودم. بعداً به او قولنج تشخیص داده شد. وقتی من از شیردهی منصرف شدم و به بطری روی آوردم ، افسردگی و روان پریشی ام تمام شد. ” او ادامه می دهد ، “من فکر کردم که دخترم یک روبات است که کسی در بیمارستان یک تراشه قرار داده است. اقدام به خودکشی کردم و در بخش روانپزشکی به سرانجام رسیدم. من الان خیلی خوب هستم ، هنوز داروهای ضد افسردگی دارو می کنم. اما من و دخترم بهترین رابطه را داریم. “

چگونه می توانید سلامت مادر خود را در حین و بعد از بارداری مدیریت کنید؟

روش های مختلفی برای کنترل افسردگی پری ناتال وجود دارد. HH Seyida Basma Al Said ، سلطنتی عمانی ، مشاور بهداشت روان ، روان درمانگر و مادر چهار فرزند می گوید: “شناسایی مشكل اولین مسئله است.” “عمل به آن بعدی است – شما فقط باید آنچه را که برای شما مفید است فیلتر کنید.”

یک راه انجام اقدامات پیشگیرانه است. ابی میچل ، نویسنده پشت سرگذشت Abbie’s Mind و طرفدار بهداشت روان مادران مستقر در انگلستان ، می گوید که شناختن علائم و مداخلات زودرس مانع از افسردگی پری ناتال می شود. “هنگامی که من باردار بودم ، با ماما مشورت کردم و تصمیم گرفتیم که بهترین تاریخچه من باشد [of clinical depression] که به عنوان یک اقدام پیشگیرانه ، من با تیم بهداشت روان قبل از زایمان ثبت نام کردم. هر دوی ما معتقد بودیم که بهترین مداخله زودهنگام ، اگر من مبتلا به بیماری پری ناتال باشم ، بهترین خواهد بود. “

به گفته بورساتو ، هیچ ماده ساده ای وجود ندارد که بتواند اضطراب دوران بارداری وی را برطرف کند. در عوض ، او این کار را به “تمایل من برای پذیرش حمایت ، یادگیری خود-دلسوزی و یافتن راه هایی برای سرانجام مراقبت از خودم” می گذارد. ملاقات با یک متخصص بهداشت روان نیز در بهبودی من مهم بود. “

شوارتز تجربه مشابهی داشت: “من می توانم از خانواده ، دوستان و پرستار بچه ای نیمه وقت که قادر به استخدام آن بودیم کمک بگیرم.” “یافتن یک گروه حامی دوستان مادر نیز مفید بود. این زنان هرگز قضاوت نکردند ، بلکه در تمام مدت مبارزه با افسردگی از من حمایت و تشویق می کردند. “

در جای دیگر ، نیدی خورانا ، معلم یوگای مستقر در هند ، که همزمان با ابتلا به COVID-19 افسردگی پری ناتال را تجربه کرد ، به عنوان راهی برای کنترل ترس و عواطف خود ، به مجله و مدیتیشن روی آورد. “من تمرینات تنفس عمیق را تمرین کردم در حالی که سعی کردم فقط در مورد کل وضعیت مثبت فکر کنم – فقط با باز کردن ، [I] تحول عظیمی در وضعیت روانی من ایجاد کرد. “

در حالی که سرانجام گفتگوها در مورد سلامت روان به جریان اصلی جریان پیدا کرده است ، سلامت مادر هنوز هم تا حدودی نادیده گرفته شده است. خیلی ساده ، ما باید در این مورد بیشتر صحبت کنیم ، چه این به دوستان ، شرکا ، اعضای خانواده ، گروه های پشتیبانی مانند Postpartum Support International ، جوامعی مانند Weaver’s Mama Matters یا شوارتز مادرانه قابل درک ، درمانگران ، ماماها و سایر متخصصان پزشکی باشد. مهم است که بدانید شما تنها نیستید و کمک در دسترس است.

اگر فکر می کنید با مشکل بهداشت روانی مادر مواجه هستید ، با یکی از گروه های ذکر شده در بالا یا با پزشک خود تماس بگیرید. پزشک عمومی می تواند شما را به یک درمانگر یا مشاور توصیه کند.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>