چگونه روحیه خود را تقویت کنیم: 5 استراتژی با حمایت علمی

برای تقریباً یک دهه ، از طریق کار من به عنوان یک محقق بهداشت روان در دانشگاه کمبریج ، و پیگیری خودم در زمینه علم رفاه ، من در حال بررسی چگونگی انعطاف پذیری و بازگشت از چالش هایی مانند اضطراب و افسردگی بوده ام. این تحقیق – شامل تجزیه و تحلیل داده های بیش از 30000 نفر ، و مصاحبه با صدها نفر که از طریق برنامه رادیویی و سمینارهایم ملاقات کرده ام – باعث شده است که بفهمم که 10 حالت یا الگوی منفی وجود دارد که باعث عقب ماندن افراد در زندگی و مانع از خوشبختی خود شوند ، از جمله بلاتکلیفی ، تعلل ، عدم کنترل خود ، اضطراب و طرد شدن.

بنابراین ، من نوشتم رفع خلق و خوی فوری (پنگوئن ، 2021) ، که شامل 50 استراتژی مقابله ای مبتنی بر علم است که به شما کمک می کند تا به زندگی مورد نظر خود نزدیک شوید. این شامل تجربیات و تحقیقات افراد است که به ما نشان می دهد چگونه می توانیم از شرایط سخت بهبود یابیم.

اکنون ، بیش از هر زمان دیگر ، مردم به دنبال راه هایی برای افزایش سلامت روان خود هستند – این رویکرد توانمند سازی است. با تمرین مداوم ، می توانید به جلو حرکت کرده و راهی جدید برای درک جهان ، اتصال به سایر افراد و بازگشت از چالش ها پیدا کنید. من قاطعانه اعتقاد دارم که مهم نیست که در چه سنی هستید ، می توانید مسئولیت سلامتی خود را به عهده بگیرید و اوضاع را برعکس کنید.

در اینجا طعم و مزه راه حل های به چالش کشیدن شرایط زندگی را می توان در کتاب یافت.

اگر از بلاتکلیفی رنج می برید …

تحقیقات نشان می دهد که هنگام تصمیم گیری پیچیده ، مانند اینکه شغل جدیدی را بپذیرید یا ارزش ادامه دادن رابطه را داشته باشید ، بهتر است غالباً آنچه را که غرایز به شما می گویند ، پیش بروید. جالب اینجاست که اگر مجبور باشید تصمیم های ساده تری بگیرید ، مثلاً اینکه کدام مارک حوله را بخرید ، عکس این قضیه صادق است – در این حالت ، فکر کردن در مورد جوانب مثبت و منفی می تواند به شما کمک کند تا به یک راه حل بهتر برسید.

اگر از انگیزه کم رنج می برید

بعضی اوقات برای ما دشوار است که کاری را شروع کنیم زیرا کاملاً آماده نیستیم و یا از انتظارات زیادی که از خود داریم دلسرد نمی شویم – این باعث می شود که تا حد زیادی متوقف شویم یا باعث تأخیر می شویم. یک راه سریع برای غلبه بر تعلل این است که بد انجامش بده. نقل قول نویسنده و شاعر GK Chesterton این مطلب را به خوبی بیان می کند: “اگر کاری ارزش انجام دادن را دارد ، ارزش آن را دارد که بد انجام شود.” وقتی کمال گرایی را کنار بگذاریم و دیگر به این فکر نکنیم که محصول نهایی چگونه باید باشد ، همه چیز تغییر می کند. به طور متناقضی وقتی درست به درون می پریم و کمتر به آن اهمیت می دهیم ، همه چیز درست پیش می رود. ما اغلب انگیزه بیشتری پیدا می کنیم و اقدام بعدی راحت تر می شود. نکته مهم این است که همیشه می توانید بعداً به وظیفه خود برگردید و آن را اصلاح کنید. اما اول ، این کار را بد انجام دهید.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>