چگونه می توان اضطراب را در حوالی بازگشایی پس از شیوع بیماری کنترل کرد

“برای بسیاری از افراد ، سازگاری با زندگی همه گیر از نظر روحی و جسمی ضرر قابل توجهی به همراه داشت. و درست همانطور که روال های جدید آشنا و پذیرفته می شوند ، تغییرات جدیدی نیز در آستانه مشاهده قرار دارند. “کارل ماری مانلی ، دکترای روانشناسی بالینی و نویسنده کتاب شادی از ترس. “تاریخ پایان همه گیر مشخصی وجود ندارد و عدم اطمینان می تواند حمله اضطراب جدیدی را ایجاد کند. در حالی که پایان همه گیری خبر خوبی است ، بسیاری از مردم راحتی خاصی را در سبک زندگی همه گیر خود پیدا کرده اند. قطعاً رها کردن اوضاع و احوال دنیای درونگرفته تر ، می تواند ناراحت کننده و اضطراب آور باشد. “

این واقعیت نیز وجود دارد که برای بسیاری از ما ، ورود مجدد به معنای یک حساب عمیق با تمام آسیب هایی است که وارد شده است. “اکنون زمانی است که ما واقعاً با ضررهای خود روبرو هستیم. شغلی که دیگر هرگز به آن باز نخواهید گشت. افرادی که از دنیا رفته اند ، و شما این را می دانید ، اما اکنون بدون آنها در جهان خواهید بود. “، Aimee Daramus ، روانشناس بالینی ، Psy.D. می گوید. “حتی چیزی مانند تعطیلی یک رستوران مورد علاقه که بخشی از ارتباط عاطفی شما با دوستان و خانواده است. به نظر می رسد جهان نسبت به قبل از همه گیری کاملاً نامطمئن تر است. “

مارکز همچنین واقعیت از دست دادن را برجسته کرد. وی گفت: “تطبیق دادن به دوران پس از همه گیری به ویژه برای افرادی كه یك عزیز خود را از دست داده اند ، در خط مقدم جبهه خدمت می كنند یا در طول بیماری همه گیر علائم بهداشت روانی زیادی را تجربه كرده اند ، چالش برانگیز است. در ایالات متحده ، این گروه ها می توانند تقریبا نیمی از جمعیت را تشکیل دهند. “

واقعیت ، همانطور که من آن را درک کردم ، این است که ورود مجدد دست انداز خواهد بود ، و ما باید مراقب خودمان باشیم و با هم سخاوتمند و صبور باشیم. مانلی می گوید: “ذهن انسانی شلوغ و نگران محور می خواهد آینده را پیش بینی كند و همه احتمالات را پیش بینی كند – چه مشكلی پیش خواهد آمد – و این باعث ایجاد استرس و اضطراب در صورت عدم وجود هیچ تهدید یا راه حلی قابل شناسایی می شود.” “هنگامی که ذهن غیرمولد و پرمشغله در اضطراب و نگرانی گیر افتاد ، متمرکز شوید و دوباره با ورزش ، روزنامه نگاری ، مدیتیشن ، گفتگو با دوستان خود یا انجام یک فعالیت خلاقانه توجه خود را به زمان حال معطوف کنید. با گذشت زمان ، مغز پرکار را می توان آموزش داد تا حالات مضطرب و مضطرب را کنار بگذارد و از افزایش لحظه های آرامش ناشی از آرامش و واکنش ناپذیر لذت ببرد. “

آینده نامشخص است و برای بسیاری از ما (مانند من) ، این بدان معناست که نگرانی بعدی را دنبال می کند. این سال با مقدار زیادی ویرانگر پر شده است ، اما مثل همیشه ، موارد خوبی نیز وجود داشته است. برای من خوب بوده است که وقت و وقت زیادی را با شوهرم گذرانده ام. ارزیابی مجدد آنچه می خواهم به صورت حرفه ای انجام دهم ؛ سرمایه گذاری در دوستی ها و روابط سالم و معنادار. و یادگیری ارزش گذاری و احترام به مرزهای خودم را دارم. با تغییر در افق ، من نگران از دست دادن همه اینها هستم. من مطمئناً نمی خواهم امسال دوباره زنده شوم ، اما لزوماً نمی خواهم به الگوها و اولویت هایی که قبل از آن داشتم برگردم.

با ورود به این جامعه جدید ، هنوز تعریف نشده ، پسا همه گیر ، ما به عنوان نسخه های جدیدی از خود وارد خواهیم شد. به دلیل قوانین همه گیر ، بسیاری از افراد در زندگی ما احتمالاً هنوز این نسخه های جدید ما را ندیده اند ، حداقل بدون هیچ مانعی از صفحه نمایش. با پایان همه گیری ، این سال تغییر و آسیب از بین نخواهد رفت ، و آوردن درس ها و سختی های آن در آینده بخشی از سفر خواهد بود. سرانجام After Times اکنون خواهد بود – و اکنون می تواند همیشه به مراتب بهتر از ترس از آن مدیریت شود.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>